Skip to content
Checklista inför ansökan om utbetalning
Vad du ska ha gjort innan du skickar in din ansökan om utbetalning
- Läs ditt beslut om stöd och dina övriga upplysningar
- Betala alla dina utgifter som du ska ha med i den aktuella ansökan
- Om du har en webbplats ska det finnas en beskrivning av projektet samt korrekta logotyper i enlighet med ditt beslut om stöd på webbplatsen
- Skriv ut/kopiera alla underlag som är aktuella för din ansökan om utbetalning, exempelvis:
- Utdrag från bokföringen som visar att du har särredovisat ditt projekt
- Fakturor och kvitton
- Betalningsbevis från banken som visar att dina utgifter är betalda. (Vissa, till exempel kommuner, kan ansöka om undantag)
- Inbjudningar
- Deltagarlistor
- Bilder på informations- och kommunikationsmaterial som är producerat för projektet (rollups, annonser, broschyrer med mera)
- Beslut eller ansökningsblankett om du har ansökt eller beviljats andra stöd för utgifter som du tar upp i ansökan
- Tillstånd och avtal, om det behövs för projektets genomförande
- Löneunderlag, till exempel lönespecifikation, timkostnadsberäkning, anställningsavtal
- Underlag för offentliga resurser, om till exempel en kommun medfinansierat i ert projekt (framgår av ert beslut)
- Inbetalningsbevis för eventuell medfinansiering från andra (framgår av ert beslut)
- Om ni är offentlig myndighet eller berörs av LOU – Relevanta underlag för upphandling
- Försättsblad om ni väljer att posta in redovisningen via scanningstjänst (finns i webbutiken)
Back To Top